Savjeti za operacije sa autoljestvom na snijegu i ledu

Kada zima donese temperature smrzavanja, ništa nije bolje od ugodnog i toplog dnevnog boravka. No ipak za vatrogasne postaje, to je i dalje obvezan posao tijekom cijele zime i u svakom trenutku tokom dana. Pravilna priprema pomaže pri sprečavanju problema koje mogu uzrokovati vremenske neprilike. Putovanje do mjesta intervencije može biti opasno zbog zaleđenih cesta ili loše vidljivosti, koja često zahtjeva uporabu lanaca za snijeg. Prilagođena i proaktivna tehnika vožnje je neophodna po zimskim uvjetima.

Postavljanje i upotreba okretnih ljestva:

  • Površina ispod sustava podizanja (stabilizatora) i prednje osovine mora biti očišćena od snijega i leda prije postavljanja. Lopata može biti dragocjen alat u tom slučaju.
  • Prilikom čišćenja površine, dodatna površina se također provjerava. To je potrebno za razotkrivanje cijevi ili drugih nesigurnih podloga. Posipavanje pijeskom ili solju bi se trebalo izbjegavati ako je to moguće, zbog toga jer oni mogu biti podložni razgradnji, kao rezultat trenja.
  • Zima može isto tako sakriti opasnosti koje utječu na okretne ljestve. Klizanje može imati fatalne posljedice. Protu-klizne prevlake na stepenicama i platformama su vrlo važne u ovom slučaju.
  • Led i čvrsti snijeg bi uvijek trebali biti uklonjeni sa prolaza u svrhu izbjegavanja nezgoda.

Smrzavanje vode je rizik za ljude i materijale

Voda se može brzo smrznuti na temperaturi zaleđivanja. Zbog čega voda uvijek mora biti u protoku kroz cijevi i pumpe.

Ako se top na košari ne koristi, iz dobavnog cjevovoda mora se ispustiti voda. Isto se odnosi na sve ostale cijevi.

  • Unaprijed predviđene radnje su dobra praksa; voda se može isprazniti u kanalizaciju, npr. inače, zaleđene površine predstavljaju rizik posadi.
  • Ako se voda iz vatrogasnog sustava smrzava na podu, površina mora odmah biti tretirana pijeskom ili solju. Pijesak ili sol mogu biti prenošeni u starim, zatvorenim posudama od pjenila.
  • Pranje podvozja poslije uporabe, sprječava nastajanje štete od korozije.
  • Magla se može pojaviti prilikom gašenja, koje može dovesti do problema po zimi. Nije led samo taj koji može površinu učiniti klizavom.
  • Površine na koje se smještaju ljestve se mogu isto tako zamrznuti. Formiranje leda se može spriječiti učestalim pomicanjem okretnih ljestva.

Postoji i opcija grijača sjedala kod glavne kontrolne ploče okretnih ljestva, što posao prilikom hladnih dana čini mnogo ugodnijim. Strojari uistinu cijene tu značajku. No ne može se utjecati na vjetar i vrijeme. Odgovarajuća oprema čini operacije u ozbiljnijim uvjetima lakše, i iznad svega sigurnije.

0 odgovora

Ostavi Komentar

Želite se priključiti raspravi?
Slobodno se priključite!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *